O škole
Spojujeme kvalitní vzdělávání, bezpečné a respektující prostředí a hodnotový přístup, aby děti mohly růst v poznání, samostatnosti i charakteru.

Filozofie školy
Ve škole Elanor věříme, že vzdělávání není jen o znalostech, ale především o růstu člověka jako celku – rozumu, srdce i charakteru.
Vzdělávání
s hodnotami
Základem všeho, co ve škole děláme, jsou křesťanské hodnoty – úcta k druhému, zodpovědnost, pravdivost, pomoc a odvaha. Vnímáme je jako pevný a zdravý základ pro život. Nepředáváme je moralizováním, ale žitím – v každodenních vztazích, přístupu k dětem i ve způsobu, jakým řešíme konflikty.
Bezpečné a respektující prostředí
Děti potřebují cítit přijetí, bezpečí a důvěru, aby mohly svobodně růst. U nás se nikdo nemusí bát udělat chybu nebo být sám sebou. Věříme, že respekt není slabost, ale základ pevného vedení – proto vytváříme prostředí, kde se dítě i dospělý cítí slyšen a vážen.
Individuální
přístup k dítěti
Každé dítě je jiné – svým tempem, povahou, zájmy i potřebami. V malých třídních kolektivech máme prostor vnímat, kde které dítě je, co mu dělá radost i co potřebuje posílit. Učitelé s dětmi vedou dialog, ne diktát – protože vzdělávání chápeme jako společnou cestu, ne soutěž.
Zodpovědnost
a samostatnost
Učíme děti přebírat zodpovědnost za svá rozhodnutí, nebát se překážek a postupně zvládat víc. Dáváme jim prostor objevovat, rozhodovat se, hledat vlastní řešení – s doprovázením, ale ne neustálým řízením. Dospělý je průvodce, ne kontrolor.
Spolupráce
s rodiči
Věříme, že vzdělávání dítěte stojí na spolupráci školy a rodiny. Rodiče jsou pro nás partneři – zveme je do školy, pořádáme tripartitní rozhovory (učitel–dítě–rodič) a sdílíme spolu vývoj dítěte. Společným cílem je, aby každé dítě rostlo do své plnosti.
Slovní hodnocení
místo známek
Neznámkujeme – hodnotíme slovně a formativně. Dáváme konkrétní zpětnou vazbu, která rozvíjí, ne sráží. Chyba je pro nás příležitost k učení, ne selhání. Děti vedeme k tomu, aby se učily kvůli sobě, ne kvůli známkám.
Vzdělávání a výuka
aneb Rozumět světu a sobě
Věříme, že děti se nejlépe učí tehdy, když chápou smysl toho, co dělají, mají vnitřní motivaci a cítí se bezpečně. Místo memorování podporujeme myšlení, místo známek dáváme zpětnou vazbu, místo srovnávání budujeme spolupráci. Učíme děti nejen fakta, ale hlavně to, jak se učit, jak přemýšlet, jak spolu vycházet a být samy sebou.
Výuka v souvislostech
Neučíme izolované předměty, ale hledáme propojení mezi nimi i s reálným životem. V dějepise zkoumáme, proč se věci staly. V matematice přemýšlíme nad strategií. V češtině čteme a diskutujeme. Věříme, že porozumění je důležitější než výkon.
Smíšené třídy a malý kolektiv
Díky věkově smíšeným třídám se děti učí přirozeně spolupracovat, pomáhat si a učit se jeden od druhého. V malém kolektivu může být každý viděn a slyšen. Učitelé mají čas vnímat jednotlivé potřeby a posouvat každé dítě dál jeho vlastním tempem.
Projektové dny a učení venku
Každý týden vyrážíme za poznáním mimo školu. Jeden den týdně trávíme venku – v lese, ve městě, v muzeu. Organizujeme projektové dny, kde děti pracují ve skupinách, tvoří, bádají a prezentují výsledky. Učí se samostatnosti, kreativitě i spolupráci.
Hejného matematika, Sfumato a další moderní metody
Používáme ověřené a inovativní přístupy – učíme matematiku podle prof. Hejného, čtení metodou Sfumato (splývavé čtení), pracujeme s prvky konstruktivistického učení. Angličtinu začínáme od 1. ročníku. Výuku přizpůsobujeme tak, aby děti objevovaly, tvořily a přemýšlely.
Slovní hodnocení a zpětná vazba
Známky u nás nenajdeš. Dáváme dětem slovní hodnocení, které je povzbuzující, konkrétní a rozvojové. Děti se učí reflektovat vlastní práci, vnímat chybu jako příležitost a růst bez tlaku na výkon. Spolu s rodiči pravidelně sdílíme pokroky na tripartitních setkáních.
Ranní kruhy a rozvoj vztahů
Každý den začínáme společným ranním kruhem. Učíme děti naslouchat, mluvit o sobě, sdílet radosti i starosti, řešit konflikty. Budujeme zdravé vztahy a komunitu, kde je bezpečno mluvit i být zticha.
Tým školy
Mgr. Lenka Spěváčková
ředitelka školy
info@skolaelanor.cz
Ing. Mgr. Kateřina Satoriová
učitelka
katerina.satoriova@skolaelanor.cz
Eva Pokorná
učitelka, asistentka
eva.pokorna@skolaelanor.cz
Mgr. Eva Kolářová
učitelka
eva.kolarova@skolaelanor.cz
Mgr. Eliška Benešová
učitelka
eliska.benesova@skolaelanor.cz
Mgr. Blanka Falešníková
učitelka
blanka.falesnikova@skolaelanor.cz
Mgr. Zuzana Holečková
učitelka
zuzana.holeckova@skolaelanor.cz
Ing. Terezie Pokorná
učitelka
terezie.strejcova@skolaelanor.cz
Mgr. Kristýna Pítrová
učitelka
kristyna.pitrova@skolaelanor.cz
Andrea Mrázková
učitelka
andrea.mrazkova@skolaelanor.cz
Mgr. Ánandí Barfussová
učitelka
anandi.barfussova@skolaelanor.cz
Vladimír Ledvina
učitel
vladimir.ledvina@skolaelanor.cz
Klára Bartáková
asistentka
klara.bartakova@skolaelanor.cz
Catherine Novotná
učitelka
catherine.novotna@skolaelanor.cz
Radka Nosková
Družinářka
radka.noskova@skolaelanor.cz
Ing. Petra Šprdlíková
asistentka, adm. pracovnice
petra.sprdlikova@skolaelanor.cz
Radka Tješová
hospodářka
radka.tjesova@skolaelanor.cz
